top of page
  • תמונת הסופר/תEyal

מתי לעשות מדיטציה? (ומתי לא)

אני מתרגל מדיטציה כבר 7 שנים באופן יומיומי רצוף, ולא נדיר שמדטתי יותר מפעם אחת ביום.


בעבר כשהיו שואלים אותי, 'מתי לעשות מדיטציה?' הייתי עונה שהכי טוב דבר ראשון על הבוקר, או דבר אחרון לפני השינה. הנימוק שלי היה שמדיטציה בבוקר יוצרת ממונטום חיובי לשאר היום, מכתיבה את הטון בצורה חיובית, ושמדיטציה לפני השינה משפרת את השינה (הייתי אומר שללכת לישון בלי לעשות מדיטציה שקול לאדם שנוסע ב120 קמש בכביש מהיר, שם על ניוטרל ועוצם עיניים. מדיטציה לפני השינה שקולה לאותו אדם שיאט בהדרגתיות ויעצור במקום בטוח. הגרסה הראשונה היא מתכון בטוח להתנגשויות/ סיוטים בלילה ;) )


אלה הן תשובות טובות וחשובות והן מכילות בתוכן גרעין של אמת וחוכמה ולכן כללתי אותן כאן, אבל בימים האחרונים גיליתי אמת עמוקה ומדוייקת יותר בנוגע למועד המדיטציה ביום.


הניסיון שלי הראה לי שיש שני סוגים של מועדים שבהם הכי קל למדוט ושבהם המדיטציה היא הכי אפקטיבית - מיד אחרי שאני מתעורר (בין אם זה בבוקר, אחרי שנ"צ, או באמצע הלילה), או כשאני נמצא במצב רע באופן יוצא מן הכלל (דגש - אם אני במצב רוח רע מאוד וה"דיפולט" שלי הוא מצב רוח הרבה יותר טוב.)


הסיבה לזה, אני חושב, היא מאוד עמוקה. לאורך היום, החיים שלנו מזמנים לנו מצבים שמעוררים בנו מחשבות שליליות אוטומטיות ואלו בתורן מכווצות אותנו ומרוקנות אותנו מאנרגיה, מעייפות אותנו. כלומר, לאורך היום, אנו נכנסים בדרך כלל להידרדרות איטית של אנרגיה.


עכשיו, דמיינו רכב שמידרדר במדרון - לנסות לעשות מדיטציה באמצע היום, לפעמים מרגיש לי כמו לנסות לעצור רכב מידרדר בעזרת הגוף שלי: הניסיון לא מחזיק הרבה זמן ואני חווה תסכול.


אבל מה אם ניתן לרכב להידרדר עד הסוף וניתן לו להיתקע במשהו (כשהרכב נעצר, הדבר מקביל לכך שאנחנו הולכים לישון מבחינה אנרגטית.)


כשאנו ישנים, האנרגיה מתקרבת לאיפוס (תאורטית היא אמורה להתאפס לגמרי, אבל הרבה מאיתנו מתעוררים לפעמים במצב רוח טיפה רע, כמו טעם לוואי מאתמול.)


קודם האנרגיה הייתה שלילית. עכשיו היא התאפסה. כלומר, האנרגיה נעה בכיוון ההפוך עכשיו - קודם היא הידרדרה ועכשיו היא עולה. מדיטציה היא הזדמנות להביא את האנרגיה למקום חיובי וטהור :)


התאוריה שלי היא שיותר קל לעשות מדיטציה כשמתעוררים כי הפעם אנחנו בשיתוף פעולה עם המומנטום החיובי. הפעם המדיטציה תהיה ארוכה יותר, אפקטיבית ועוצמתית. (הערה - אני מודט בלי טיימר אז משך המדיטציה משתנה באופן טבעי.)


ומה בקשר למועד השני שאותו מצאתי מועיל - כשאני במצב רוח רע באופן מיוחד. גם כאן, התנועה של האנרגיה היא באופן טבעי למעלה כי היא מנסה לחזור למצב הטוב הרגיל שלי, ואני פשוט מסייע לה.


ללא הידע הזה, חוויתי תסכול לאורך השנים, ואת הסתכול הזה אני מנסה למנוע ממי שיקרא את הפוסט הזה. הניסיון שלי הוא שאם אני עייף אבל התחייבתי לעשות מדיטציה, עדיף ללכת לישון ואז למדוט.


כשאני מתעורר באמצע הלילה, אני מודט גם כן, וזה תמיד מסתדר בצורה מושלמת - אני צריך פחות שינה והשינה עצמה הרבה יותר איכותית ומרעננת אחר כך.


תהנו ;) ואם יש שאלות, תרגישו חופשי ^^

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך לדעת אם הצלחתי לעשות מדיטציה או לא

קטע מתוך הלייב האחרון שעשיתי לקהילץ ההתפתחות האישית הסגורה למשתתפי קורס "רמות התודעה" שהוצאתי לאור לא מזמן רוצים להצטרף לקהילה? לחצו כאן: https://bit.ly/3qzFdUj

bottom of page