top of page
  • תמונת הסופר/תEyal

החוק #1 להצלחה במכירות, בדייטינג ובחיים - חוק הממוצעים (+משל הזורע)

חוק הממוצעים הוא אולי החוק הכי חשוב להצלחה ולא משנה מה התחום. החוק מעורר מוטיבציה והשראה ועוזר לנו להתמודד עם כישלונות ודחיות - עם המילה 'לא'. אני אסביר את החוק ואז אסביר את כל ההשלכות שלו. מציע לכם להישאר עד הסוף, כי זה רק הולך ומשתפר!


מהו חוק הממוצעים? חוק הממוצעים אומר שאם נעשה פעילות מסויימת מספיק פעמים, יופיע ממוצע, יחס בין הצלחות לכישלונות. למשל, ננסה למכור מוצר ל10 אנשים, ואחד יגיד כן (אולי אופטימי מדי אבל טוב להסבר). כמובן, ככל שהמוצר או ההצעה טובים יותר, הממוצע יהיה טוב יותר, ואנו נרגיש בנוח לדבר עם הרבה אנשים כי נדע שאנו יכולים לשפר את חייהם.


שיעור #1 - הממוצע נוטה לחזור על עצמו

מה זה אומר? זה אומר שאם נדבר עם עוד עשרה אנשים, נחווה עוד הצלחה. עכשיו אפשר לראות שכל כישלון מקרב להצלחה ולראות אותו כצעד נוסף שמקרב אותנו למטרה. בנוסף, עכשיו יש לנו שליטה בתוצאות שלנו. ברגע שאנו יודעים מה הממוצע שלנו, אנו יודעים מה אנו צריכים לעשות בשביל להשיג את התוצאות שאנו מעוניינים בהם. מה אם מישהו אחר מצליח 9 פעמים מתוך 10 ונתחרה איתו? אם נרצה לנצח, כל מה שנצטרך לעשות זה לדבר עם 100 אנשים, ונשיג 10. כמובן, חוק הממוצעים מדבר רק על הסתברות אבל הוא עדיין עובד בטווח הארוך.


שיעור #2 - הממוצע משתפר

דיברנו עם 10, השגנו אחד. דיברנו עם 10, השגנו אחד; דיברנו עם 10, השגנו 2! מה קרה? הממוצע השתפר. למה? כי אנחנו השתפרנו. דיברנו כבר עם עשרות אנשים ולכן לא יכולנו שלא ללמוד משהו. למשל, למדנו לזהות סוגי אנשים ואיך לדבר ולהתנהג עם כל אחד, מה מעניין כל אחד ומה מפחיד כל אחד ועכשיו אנו יעילים ואפקטיביים יותר.


כמה צריך בשביל להצליח? אתם עלולים לחשוב שצריך להגיע לפחות ל7 מתוך 10 אבל זה לא נכון. קודם כל, אם ננסה מספיק פעמים, גם יחס של 1:100 יספיק. אבל בבייסבול, לדוגמה, ממוצע החבטות הגבוה בהיסטוריה הוא 3.66 מתוך 10 על ידי טיי קוב, והוא הרוויח עשרות מיליוני דולרים.


שימו לב, שאם ממוצע החבטות שלו היה 3.66, המשמעות היא שהוא החטיא רוב הפעמים! וככה זה כמעט בכל תחום. האנשים המצליחים ביותר נכשלים רוב הפעמים, 6 או 7 פעמים מתוך 10, ורק אלה שחזקים מספיק להתמודד עם הכישלונות, משגשגים.


ומה הם הכשלונות האלה? חלקם 'באשמתנו' ויש ללמוד מהם ולהשתפר, וחלקם לא בשליטתנו. בברית החדשה מובא 'משל הזורע' שמתאר חלק מהפעמים שאנו נכשלים שלא באחריותנו ושאסור לנו לקחת באופן אישי או להיות קשים עם עצמנו בעקבותם.


המשל על הזורע - דברים שלא בשליטתנו


הזורע יוצא לשדה ומתחיל בעבודה. חלק מהזרעים נופלים בצידי הדרך, והציפורים אוכלות אותם. זרעים אחרים נופלים על אדמה סלעית ובגלל שאין הרבה אדמה, הם נובטים מהר; אך בגלל שהשורשים שלהם לא עמוקים, הם מתייבשים ומתים כשהשמש עולה. זרעים אחרים נופלים בין קוצים ונהרגים על ידם. לבסוף, חלק מהזרעים נופלים על אדמה טובה ומניבים פרי: חלק פי 30, חלק פי 60 וחלק פי 100.


1. הציפורים - הציפורים הן מטאפורה ללחץ חברתי שלילי ושיפוטיות מאחרים. אדם רוצה לקנות, להשתתף, לנסות משהו חדש אבל המכרים שלו מניאים אותו, והוא נכנע מפחד להיראות רע בעיניהם. כשזה קורה יש לנו שתי אפשרויות:

א. לרדוף אחרי ה'ציפורים' - אם נעשה את זה, ניאלץ לעזוב את השדה. משמע, נפסיק לעבוד, נבזבז זמן ונפספס הזדמנויות. אי אפשר לשכנע ציפורים להפסיק לאכול זרעים.

ב. להישאר בשדה ולזרוע - הדרך הטובה ביותר, והיחידה, שלנו להצליח.


2. זרעים חסרי עומק שמתייבשים עם זרוח החמה - מטאפורה לאנשים חסרי עומק, יציבות ושורשים. הם קופצים על כל הזדמנות בהתלהבות יתרה כי הם חסרי מרכז, ונראים מבטיחים; אבל הם מאכזבים במהרה ברגע שמופיע אתגר או בעיה, ולו הכי קטנים, כי הם חסרי עוצמה פנימית.


3. הקוצים - הקוצים הם מטאפורה להסחות דעת, דאגות וגורמים תפלים אחרים שמתחרים על הזדמנויות פז. למשל, אדם שלא מוצא זמן לקרוא ספר על ניהול זמן אפקטיבי או אדם שרואה סדרה בפעם השלישית במקום להתאמן.


4. האדמה הטובה והפירות - אם ננסה מספיק, חלק מהזרעים ייפלו על אדמה טובה, תמיד. וההצלחות שלנו יחזירו לנו חלק מההשקעות, לפעמים אפילו את כולן, ומעבר להן, בפעם אחת. אבל כל הצלחה תהיה שונה ויש לקבל את זה.


הדרך היחידה להגיע להצלחות הגדולות היא לעבור דרך כל הכישלונות וההצלחות הקטנות, והדבר החשוב ביותר הוא להמשיך לנסות - ולא משנה מה.


מקווה שנהניתם ושקיבלתם רעיונות והשראה. תודה לכם ונתראה בשבוע הבא! ;)

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page