top of page
  • תמונת הסופר/תEyal

האשליה הכי גדולה שמונעת מכולם להגשים את הפונטציאל שלהם להצלחה בחיים

זה אולי הפוסט/ הסרטון הכי חשוב שאפרסם אי פעם, כי מעולם לא הצלחתי לנסח את זה בצורה כל כך ברורה. אני חושב שלכל אחד, ולא משנה איפה הוא בחיים או כמה הצלחה הוא השיג, יש משהה ללמוד, לחדד או לפחות להיזכר, מהפוסט הזה. אני הולך לדבר על האשליה שגורמת לאנשים טובים לא להצליח כהורים, שגורמת לאנשים חכמים להיכשל, שגורמת לבחורים איכותיים ולבחורות איכותיות לא להצליח למצוא בני ובנות זוג ו/או לא להצליח בזוגיות, שגורמת לאנשים שיש להם הכול לא להצליח למצוא אושר והערכה, ועוד הרבה דוגמאות אחרות.

האשליה היא שכל התחומים בחיים שלנו קשורים. אל תבינו אותי לא נכון. כל התחומים בחיים שלנו כן קשורים. אבל זהו. הם רק קשורים. יש להם השפעה כלשהי אחד על השני אבל זהו. לא מעבר לזה.


לפני כמה שנים, הרעיון שכל התחומים בחיים שלנו משפיעים אחד על השני, היה התבונה הגדולה ביותר שלי. למדתי את זה בפרק שנקרא "סינרגיה" בספר "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" של סטיבן קובי. הוא אמר שאפשר ורצוי לבנות את החיים שלנו ככה שכל תחום בחיים שלנו משפיע ומעצים כל תחום אחר בצורה חיובית. למשל, זוגיות מוצלחת יכולה לספק לך את התמיכה, הריפוי והגדילה שאתה צריך בשביל להשיג את האנרגיה לבנות עסק, שיכול להכניס לך כסף שישמש אותך להשכלה ולחיים בריאים יותר - כשתהיה בריא יותר, המוח שלך יעבוד יותר טוב, מה שיאפשר לך ללמוד יותר ולהיות בעל יותר טוב והורה יותר טוב ואיש עסקים יותר טוב וכן הלאה.


הטעות שלי הייתה - שחשבתי שההשפעה הקטנה הזו, מספיקה. היא לא. זו הסיבה שאתה יכול להיות הבחור הכי טוב בעולם ולא להצליח להשיג חברה. תחשבו על מקדונלדס. יש להם מוצר לא-טוב, לא בריא. אבל בגלל שהם שיווקו אותו בצורה מדהימה ויצרו מכונה משומנת היטב שמקלה עלינו לקנות אצלם, הם משגשגים.


להיות בחור טוב זה לא מספיק. אם יש לך מוצר מעולה, אבל אף אחד לא שמע עליו ואין חנויות שמוכרות אותו, אתה לא תעשה כסף. כסף נוצר ברגע המכירה. כל השאר עוזר, תורם, משפיע, אבל כמעט לא רלוונטי בסופו של דבר אם לא מכרת. אם אתה בן אדם מדהים אבל בני/ בנות הזוג הפוטנציאליים שלך לא שמעו עליך ואתה לא יוצר הזדמנויות ליצירת קשר, אתה תהיה לבד.


תחשבו רגע על המורים שהיו לכם בבית הספר. מפתיע שהמילים "מורה לא טוב" כל כך נפוצות בשפה שלנו. הרי אם אדם הגיע להיות מורה הוא בטוח יודע את החומר. אבל הטעות היא לחשוב שבגלל שאתה יודע את החומר, אתה בהכרח מורה טוב. שימו לב כמה התחומים קרובים כאן. אפשר לדעת מושלם חומר ולא להיות מסוגל להסביר אותו, כי אלה שני תחומים שונים. יש להם השפעה, אבל זהו. עכשיו אתם מופתעים שלתחומים רחוקים כמו כסף, למשל ואושר כמעט ואין קשר אחד לשני?


הייתי מציע שכל אחד יסתכל על התחום בחיים שלו שבו הוא לא משיג את ההצלחה שהוא רוצה וישאל את עצמו "מה לקחתי כמובן מאליו? מה חשבתי שייקרה מעצמו אם אני רק אשקיע בתחומים אחרים?"


קחו את אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט. הייתי חושב ששני האנשים הכי מושכים בעולם, אינטליגנטיים, ללא בעיות כספיות ועם כישורי תקשורת טובים - הייתי חושב שזה מספיק לזוגיות טובה. אבל לא. להיות בזוגיות זו אומנות נפרדת. כל דבר בחיים קשור אחד לשני, אבל גם נפרד. אם משהו בחיים שלך חשוב לך הייתי מציע שתקדיש זמן כל יום או כל שבוע בשביל להתמקד רק בו.


אני יודע, למשל, שאני יכול להשיג את הכול בחיים ועדיין לא להיות מאושר. אושר הוא תחום נפרד וכמעט-לא-קשור לתחום אחרים. לכן בכל יום אני משקיע זמן בלעשות מדיטציה, בלנקות את הראש, ולהגיד תודה על מה שיש לי בחיים ולהעריך את הדברים שאני רואה ושחוויתי. אפשר להיות מאושר בלי כלום, ואפשר להיות אומלל עם הכול. הם כמעט (!) ולא קשורים.


אם הייתי מדבר על כל הדוגמאות שיש לאשליה הזו ומסביר אותם לפרטי פרטים ומציע פתרונות, היה יוצא כאן ספר אבל אני מקווה שהבנתם את הרעיון וקיבלתם השראה/ תקווה ושתיישמו ותהנו מהתוצאות (ותספרו לי על זה).


תודה ואחלה שבוע! ^^ (טיפה יותר פרטים בסרטון)

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page